Information Covid-19. Läs mer

×

Det prestigefulla priset Ichiban delas varje år ut till Sveriges bästa Toyota-återförsäljare. I år är den återförsäljaren Lindströms Bil i Skövde. Det är vi oerhört tacksamma över, och det finns några jag skulle vilja tacka lite extra för det här priset.

För det första vill jag tacka, Toyota, för att ni har gett oss det ärofyllda priset Ichiban 2021. För det andra vill jag tacka dig som har varit i kontakt med oss. Oavsett om du har köpt din bil hos, servat den eller bara besökt oss, oavsett om du klivit ut genom dörrarna med en ny bil eller inte. Det är tack vare er nöjda gäster som vi har fått det här priset. Jag vill också tacka alla medarbetare på Lindströms Bil i Skövde, som varje dag hjälper våra gäster att få den service de förtjänar.

Tack för Ichiban 2021. Mot Ichiban 2022!

/Ulf Lindström, VD Lindströms Bil

Personal från Lindströms Bil i Skövde tar emot prischeck efter att ha vunnit Ichiban 2021. Personal från Lindströms Bil i Skövde tar emot prischeck efter att ha vunnit Ichiban 2021.

Om Ichiban

Priset skapades 2007 av Toyota Motor Europe, och belönar de bäst presterande återförsäljarna med nöjdast kunder i respektive europeiskt land. Kriterierna täcker in områdena: Medarbetarengagemang, Kunden i fokus, Toyota Way och Hållbara affärer.

Christian Norberg från Toyota Sweden står framför en vit bil i ett vitt rum.
Christian Norberg, VD för Toyota Sweden: Därför vann Lindströms Bil i Skövde Ichiban 2021

Ichiban är Toyotas prestigefulla pris som delas ut till den bästa återförsäljaren i respektive land i Europa. Här berättar Christian Norberg, VD för Toyota Sweden, mer om Ichiban och om varför Lindströms Bil i Skövde blev vinnare av Ichiban 2021.

Hej, Christian Norberg, finns det någon gemensam nämnare hos de återförsäljare som vunnit Ichiban?

”Ett genuint kundintresse och att få den personliga kontakten med sina kunder. Men det handlar lika mycket om nöjda medarbetare, som orkar att engagera sig i varje kund och göra det där lilla extra.”

Det har Lindströms Bil gjort genom att arbeta efter devisen “Vi gillar gäster” för att alla ska känna sig välkomna när de kliver in i butiken eller lämnar in bilen på service. För att lyfta medarbetarna och skapa engagemang har Lindströms haft interna initiativ som “Friendly november” där man stärkte teamkänslan genom olika aktiviteter.

Varför vann Lindströms Bil i Skövde Ichiban 2021?

”Det är det absolut finaste priset en återförsäljare kan vinna, och jag är inte förvånad över att Lindströms Bil vinner Ichiban 2021. När ledningen så tydligt visar att de här sakerna ska vi jobba med. Det är tydligt hur viktigt ledningen tycker det är med medarbetarengagemang och nöjda kunder. Kollar man på kriterierna och på Lindströms Bil i Skövde är det inte förvånande att Skövde vinner.”

”Stort grattis till det prestigefyllda Ichiban-priset för att uppmärksamma och belöna de av våra återförsäljare som presterar bäst. Att ni är en Ichiban-vinnare innebär att ni gör skillnad i tillvaron för våra kunder, för samhället och för de anställda, något som verkligen uppskattas.”

 

Vad kan jag som kund förvänta mig av en Ichiban-vinnare?

Lindströms Bil i Skövdes platschef sitter vid ett skrivbord.

Patrik Ottosson, platschef

”Som platschef ser jag dagligen det engagemang som finns hos alla våra medarbetare. Det engagemanget är en garanti för att du som gäst kan förvänta dig en riktigt bra och personlig service. Oavsett om du besöker oss för att köpa, serva eller reparera en bil.”

Daniel Linder, chef Servicecenter

”Servar du din bil hos oss så kan du veta säkert att du gör det hos en Toyotaexpert. Inte bara att vi kan Toyota, ännu viktigare är att vi kan just din bil och vet exakt vad den behöver för att den ska leva länge. Vi vill att du ska ha höga förväntningar på oss, och jag är övertygad om att vi kan möta de förväntningarna.”

Lindströms Bil i Skövdes chef servicenter tittar in i kameran.
Lindströms Bil i Skövdes försäljningschef.

Urban Lindström, försäljningschef

”Vi sätter upp olika mål i vår verksamhet. Det kan gälla arbetssätt eller hur vi möter våra gäster. Vi har sedan några år tillbaka haft som mål att vinna denna utmärkelse. Det är våra gäster som bedömer oss och vårt sätt arbeta och att vinna Ichiban visar att vi jobbar och utvecklas på rätt sätt. Det ger oss en möjlighet att sätta nya mål och ytterligare sträva efter att ständigt utvecklas.”

Brita-Kajsa Lindström, CCO/Kommunikation- och kundrelationsansvarig  

”Vi på Lindströms gillar gäster och vi hoppas verkligen att du ska känna det där lilla extra vid varje tillfälle när du besöker oss! När du slår dig ner i vår kundlounge så är vår förhoppning att det verkligen ska kännas trevligt med en kopp kaffe och lite gofika, till och med så trevligt att du ibland kanske bara svänger förbi för att hänga en stund med vårt härliga gäng.”

Lindströms Bil i Skövdes gästansvariga tittar in i kameran.
Lindströms Bil i Skövde sett från utsidan. Lindströms Bil i Skövde sett från utsidan.