Med Toyotakortet tar du enkelt del av erbjudanden för delbetalning hos oss. Toyotakortet kan du också använda när betalar i butik och e-handel. Kortet är laddat med flera riktigt bra försäkringar.
Toyotakortet är laddat med flera försäkringar som kompletterar dina egna försäkringar!
Med dina övriga försäkringar såsom hem- och bilförsäkring ger Toyotakortet dig en extra trygghet, tillexempel om din egen bil skadas när du är på resa eller om du drabbas av en skada på en bil.
Om du köper en ny laddbox från Toyota med kortet får du en förlängd garanti på två år motsvarande den som den ursprungliga tillverkaren lämnade, dock max fem år från inköpsdatumet.
Om hyrbilen eller vespan som du hyrt under resa utomlands får en skada varpå du blir debiterad en kostnad ersätter vi självriskkostnaden.
Om det inträffar en skada på kortinnehavarens privatägda personbil under den tid du är på resa som betalats med kortet kan du få ersättning för självriskkostnaden. Förutsättningen är att bilen inte använts utan parkerats vid den ordinarie folkbokföringsadress alternativt på annan betald parkeringsplats. Gäller inte om bilen är med på resan.
Om du drabbas av en skada på din permanentbostad på folkbokföringsadressen i Sverige under den tid du är på resa som betalats med kortet kan du få ersättning för självriskkostnaden.
Om du köper ny hushållsmaskin eller hemelektronik med kortet får du en förlängd garanti på två år motsvarande den som den ursprungliga tillverkaren lämnade, dock max fyra år från inköpsdatumet.
Med avbeställningsskyddet behöver du inte förlora det du betalat för resan. Skyddet gäller om du måste avboka din resa därför att du, din medresenär, nära anhörig till dig eller din medresenär eller person du skulle besöka på resan drabbats av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall, eller om din bostad skadats väsentligt.
Du får ersättning för nödvändiga och skäliga kostnader som uppstår om ditt bagage blir försenat mer än sex timmar när du reser ut.
Du får ersättning om flyget eller tåget blir försenat eller inställt under din påbörjade resa. Försäkringen gäller inte om förseningen meddelats minst 24 timmar före avresan.
Du får ersättning om du inte hinner med en på förhand bokad och betalt anslutningsflyg vid mellanlandning. Då kan du få ersättning för merkostnader så att du kan ta dig vidare till ditt resemål.
Om en olycksfallsskada som inträffar under resan leder till medicinsk invaliditet (minst en invaliditetsgrad från 20 procent och däröver) eller dödsfall lämnar försäkringen ersättning.
Frågor kring kortet (ansökningar, frågor om villkor osv)
08-635 37 50
Frågor om avier osv.
08-635 36 50